Güllaç

Ayağımın tozuyla gelir gelmez  güllaç yaptım. Muhallebili mi, fındıklı mı, fıstıklı mı,cevizli mi derken bildiğim klasik güllacı yapmaya karar verdim..Ben 11 yaprak güllaç kullandım.Siz de yaprak güllaç sayısını  arttırıp azaltabilirsiniz.(Ama ideal sayı 11.)
1.5 kilo süt ve 2,5 su bardağı şekeri kaynattım.
Güllaç yapraklarından birtanesini tepsiye koyup üzerine bir kepçe kadar kaynamış sütü döktüm.
Her yaprağada aynı işlemi yaptım ve bıçakla kıyılmış cevizlerimi döktüm(Önemli not:Bıçakla doğrayınca cevizler kararmıyor).
Kalan beş yaprağınada aynı işlemi yaptım.
Sütünüz kaldıysa üzerine mutlaka dökün güllaç hepsini emiyor.
Üzerine tepsi kapattım.
Afiyet şeker olsun 🙂 

–  YAPTIĞINIZ YEMEKLERİ VE TATLILARI SEVGİNİZ İLE HARMANLAYIN Kİ LEZZETLERİ ARTSIN 🙂 

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Tatlı Tarifleri içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın