Manikür Yapan Balıklar

Efendim, bunlar Antalyamıza Singapurdan getirilen garra ruffa cinsi balıklar. Garra ruffa balıkları,  ülkemizde sivas ilinin kangal ilçesindeki derelerde çok yetiştiği için kangal balığı olarak biliniyor. Protein besi eksikliği yaşayan deniz canlıları arasında yer alırlar. Bu neden ile insanların ölü derileri parçalarını ve cilt hastalıklarından oluşan yaraları yiyerek beslenirler. Özellikle hastalıklı deri parçalarını özel bir cihaz gibi tespit ederek kemirirler, bu yüzden hastalıkları tedavi ettiklerine inanılıyor.
Kangal balıklarının çıkış yeri Türkiye’dir. Ancak Avrupalılar balığın ölü deri kemirdiğini basında duyunca turizm amaçlı geziler sırasında ülkemizden kaçak yollarla kangal balıklarını çıkararak Avrupa’da üretmeye başlanmışlardır. Sedef hastalığını tedavi ettiği yönünde inanışlar olsa da bilimsel bir kanıtı yoktur.
Asıl vatanı Türkiye olmasına rağmen Antalya gibi turizm bölgelerinde oteller kangal balıklarını yurtdışından temin ediyorlar.


Manikür Yapan Balıklar, Garra Rufa, Garra Rufa Antalya, Garra Rufa Türkiye, Garra Rufa Üretimi, Garra Rufa Balığı

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Beğendim Paylaştım, Gezilen Yerler, Nasıl Yapılır?Nedir?, İlginç Bilgiler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın