Libya Ulusal Marşı

(Libya Bayrağı)

1959′ da Libya Kralı Türkiye’yi ziyaret etmiş ve Türkiye Dışişleri bakanlığı tarafından, Libya Ulusal Marşı ve Kral Selam Marşı, Libya kralına hediye edilmiştir. Her ikisinin de bestecisi bir Türk bestekar olan Nuri Sami Koral’ dir.

Nuri Sami Koral, Şişli Terakki Lisesinde çalışan bir Müzik öğretmeni ve bestekâr olarak hayatını idame ettiriyormuş.

Libya Ulusal Marşının Sözleri Şöyle;

الله أكبر الله أكبر

الله أكبر فوق كيد المعتدي

والله للمظلوم خير مؤيد

أنا باليقين وبالسلاح سأفتدي

بلدي ونور الحق يسطع في يدي

قولوا معي قولوا معي

الله الله الله أكبر

الله فوق المعتدي

يا هذه الدنيا أطِّلي واسمعي

جيش الأعادي جاء يبغي مصرعي

بالحق سوف أرده وبمدفعي

فإذا فنيت فسوف أفنيه معي

قولوا معي قولوا معي

الله الله الله أكبر

الله فوق المعتدي

قولوا معى الويل للمستعمر

والله فوق الغادر المتكبر

الله أكبر يا بلادى كبري

وخذى بناصية المغير ودمري

قولوا معى قولوا معي

الله الله الله أكبر

الله فوق المعتد.
,
Libya Ulusal Marşı, Libya Kral Selamı, Libya Ulusal Marşını Kim Besteledi?

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Geçmiş Yaşam Ola ki, Nasıl Yapılır?Nedir?, Tarihe Yön Verenler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

1 Responses to Libya Ulusal Marşı

  1. sezobigo dedi ki:

    aaaaaaaa ilk defa duydum.iyi ki şu çekilişi yaptında blogdan haberim oldu .girdikçe bişey öğreniyorum teşekkürler

Yorum bırakın