Solak Nasıl Olunur?



Osmanlı devrinde medreselerde, talebelerin sol elleri  ile yazmaları, bir hastalık olarak tanımlanırmış. Dünyada her 10 kişiden 1 sinin solak olduğu istatistiksel araştırmalarla tespit edilmiştir. Evet ben de bir solağım ve solak olunmuyor solak doğuluyor, ama ben diğer solaklardan farklı olarak, her iki elimi de kullanabiliyorum. Sağ ve sol elimi kullanarak yazı yazabiliyorum. Annem bu huyumu 3 yaşımda farketmiş, ben ilkokul 1 de anlamıştım. Çünkü arkadaşlarım ‘sen solak mısın’ diye söylenip durmuşlardı, işte o gün solaklığın ne demek olduğunu anladım.

İşin garibi sağ elimde yazdığım yazı, sol elimle yazdığımdan daha güzeldi, hâlâ da öyledir.

Solak bir öğretmenim de bana bir gün ‘solaklar çok akıllıdır biliyorsun değil mi?’ demişti, bunun sadece bir söylenti olduğunu düşünüyor olmama rağmen kafamı sallayıp, lafı  geçiştirmiştim..

Bilimsel çalışmalara göre, solaklığın net bir açıklaması yok. Bence, solak olmak genlerle alakalı bir durum.

Solak olmak bir tercih değildir, sol elini kullanan çocuklarınızı sağ elini kullanması açısından lütfen zorlamayın.

Her iki eli kullanabilmenin bir çok faydası var. Örneğin yazarken sağ elini kullanan insanlar beyinlerinin sağ kısmını daha çok kullanırlar, öyle ki bütün refleksleri sağ yön ile yönlendirirler. Şunu denemelisiniz; hafif bir eşyayı ani bir hareket ile karşınızdaki bir insana atın hangi eli ile eşyayı tutarsa, beyninin o kısmını kulllanıyordur. -Benim gibi- yazarken her iki elini kullanabilen birisine eşyayı attığınızda ise, ‘eşyanın geliş yönüne göre’  sağ ya da sol kolunu kaldıracağını göreceksinizdir..

Solaklıkta sıkıntılı olduğumuz tek nokta, sıra arkadaşımızın sağ elini kullanması olmuştur, kollar birbirine çarpar dururdu. 🙂

Daha ilginç bir şey aklıma geldi, solaklık genlerden kaynaklanan bir farklılık olduğuna göre, ya Havva ya da Adem solaktı. Hangisi? Yoksa; değişen bir gen miydi, solaklığın sebebi?

Solak Nasıl Olunur?, Çocuğun Solak Olması, Solak Olmanın Dezavantajları, Solak Olmanın Faydaları, Solak Olmak

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Beğendim Paylaştım, Herkesin Bilmesi Gerekenlerden, Miş Muş Günlüğü, Nasıl Yapılır?Nedir?, İlginç Bilgiler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Solak Nasıl Olunur?

  1. Ne tesadüf, benim de bir dershane öğretmenim hem sağ hem sol elini kullanabilirdi, ben çok şaşardım bu duruma nasıl oluyo diye ama demek ki oluyomuş, şaşmamın sebebi benim sol elimle yazdığım yazıyo okuyamamam.Sol elle o derece kötü yazarım yani:)))

  2. Telekinesis dedi ki:

    Bende her iki elimi birden kullanabiliyorum.
    Bu yetenek, hayatımda gurur duyduğum en önemli özelliklerimin arasında geliyor. Bence bu büyük bir lütuf.
    Kıskanananlar çatlasın, kıskanananlar çatlasın

  3. ♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki:

    ben de bir solagim ve sana katiliyorum…kesinlikle bu durum tercih meselesi degil, genlerle olma ihtilali yuksek…babam solakmis ve ben hep sol elimi kullanmisim ve halada oyle sag elim diger insanlarín sol eli gibi genelde islesiz..Ama senin ki iyimis sanslisin 🙂

Yorum bırakın