Deniz Atının Doğumu – Erkeği Doğum Yapan Hayvan

                      http://www.dailymotion.com/swf/video/xet9cn?additionalInfos=0



Denizatı ve Yılan iğnesi ‘erkek hamilelikleri’ yaşayan tek hayvan türleridirler. Denizatların boyutları 16 milimetre ile 35 milimetre arasında değişmektedir. Çin şifalı bitki biliminde kullanılan denizatları avlanarak satılmaktadırlar.

Üremeyi sağlayan Erkek denizatlarının hamilelik  süresi 2 yada 3 hafta sürer. Erkek denizatları, kuluçka keselerinde dişi tarafından bırakılan yumurtaları taşırlar ve dölllerler.

Denizatları genellikle tek eşlidir, ancak bazı türler (H. abdominalis gibi) sürü halinde yaşamayı sevmektedirler. Tek eşli çiftlerde, erkek ve dişi birbirlerini sabahları ve bazen akşamları aralarındaki bağı kuvvetlendirmek için kur yaparak karşılarlar. Günün geri kalanını birbirlerinden ayrı olarak yiyecek aramakla geçirirler.

Üreme şekilleri oldukça ilginç olan denizatları, denetimsiz avlanmadan dolayı nesli tükenmek üzere olan hayvanlardan..

Neşe Tuana

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Ben Bugün Bunu Öğrendim, Beğendim Paylaştım, Hayvanlar Alemi, Nasıl Yapılır?Nedir?, İlginç Bilgiler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Deniz Atının Doğumu – Erkeği Doğum Yapan Hayvan için 1 cevap

  1. Yıldız dedi ki:

    Heyyyyyyyyy
    maşallah
    bir sürü yavruları oldu :))

Bir Cevap Yazın

