Lohusa Şerbeti – Lohusa Şerbeti Nasıl Yapılır?

Lohusa şerbeti, doğumdan sonra misafirleri ikram edilen bir içecek.Anne sütünün bol ve bereketli olması ,Bebeğin hastalıksız bir ömür geçirmesi dileği ile dağıtılırmış.

Büyükannemin dediğine göre; lohusa şerbetinin tarihi osmanlı devrinden başlıyor.Bebeklerin ömrü uzun ve sağlıklı, kısmetli olsun diye zengin aileler halka lohusa şerbeti ikram ederlermiş.

Ben hiç sevmiyorum tadını.Hatta bizim âdetlerimizde lohusa şerbeti pekmezden yapılır.Üzüm pekmezine soğuk  su karıştırılır ve buz ilave edilerek tas (demirden) bardaklarla misafirlere dağıtılır.

LOHUSA ŞERBETİNİN TARİFİ;

MALZEME

1 paket yedibahar kökü (baharatçılarda var; içinde yedibahar kökü, karanfil ve kabak tarçın bulunuyor)
dövülmüş ceviz
toz tarçın
su
Lohusa şekeri (lohusa şekeri renk vermek amacı ile kullanılıyor, onun yerine norma şeker ile beraber gıda boyası da kullanabilirsiniz.)

HAZIRLANIŞI
Bir avuç baharatı, tenceredeki suyun içine atın. Kaynatın şekeri, dilediğiniz miktarda suya katın. İyice kaynadıktan sonra, şerbetiniz hazır demektir. Sıcak sıcak ikram ederken, üzerine bir tatlı kaşığı dövülmüş ceviz ve toz tarçın serpin.

Not: Alışveriş merkezlerinde satılan toz halindeki lohusa şerbetlerini de alabilirsiniz.Ancak tadları evde yapılan kadar iyi olmuyor.

Neşe Tuana

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Kadının Dünyası, Nasıl Yapılır?Nedir?, Tatlı Tarifleri, Yeme İçme içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Lohusa Şerbeti – Lohusa Şerbeti Nasıl Yapılır? için 2 cevap

  1. NİLMOON dedi ki:

    ben lohusa şerbetinin kendisinden çok, gelenekselliğini seviyorum..inşallah bigün anne olursam , ben de yaptırmayı düşünüyorum..mevlidimde biraz geleneksel şeyler olsun istiyorum..nasip kısmet..bilgilere teşekkürler tutiş..

  2. Neşetuana dedi ki:

    evet, geleneksel ve vazgeçilmez olması çok hoş. inşallah canım:)

Bir Cevap Yazın

