Kolanın İçindekiler/Coca Cola İçindekiler

Buradaki yazımda kolanın içinde “cochineal” böceğinin bulunduğunu,  internetten bazı siteler ve kaynaklardan okuduğumu ve Coca Cola firmasının bunu yalanlayan bir yazısını arama motorlarından bulamadığımı söylemiştim.Bu yazımdan sonra, Coca Cola yetkililerinden bir mail aldım.Öncelikle bilgilendirdikleri için, Coca Cola yetkililerine teşekkür ederim

Mailde verilen bilgiye göre;  Coca Cola ürünlerinin hiçbirinde ” cochineal” bulunmuyormuş.Kolayı renk veren madde Karamel’miş.T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından yapılan incelemenin, 16 Haziran 2008 tarihli analiz sonucunu da rapor olarak göndermişler.Raporu sakıncası olmadığını ve tüketiciyi bilgilendirmenin doğru olduğunu düşünerek ekliyorum.Cochineal böceğinde,  yüksek oranda carminik asit bulunduğundan bahsetmiştim.Raporda verilen sonuca göre ;Coca Cola’ da  carminik asit tespit edilebilir düzeyde bulunamamış.

(Resmin üstüne tıklayarak orjinal boyutunu görebilirsiniz)

Raporlar ve açıklamalar böyle.”Yok, ben inanmıyorum” derseniz, özel bir laboratuvara kola numunesini götürerek test ettirebilirsiniz.

Yine de Türkiyede ilk kez İstanbul Gösteri Merkezinin, insan sağlığına zararlı görerek,  Coca Cola satışlarını yasaklaması akıl karıştırıyor?

Ben aslında Coca Cola’nın  üretim yerlerini ve üretim aşamalarını çok merak ediyorum, eminim ki birçok insan da bunu merak ediyordur.Eğer imkanım olursa yapım aşamalarını da fotoğraflayarak,  burada paylaşmak isterim.Neden olmasın değil mi ?  ^_^

Neşe Tuana

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Beğendim Paylaştım, Mutlaka Okumanız Gerekenler, Nasıl Yapılır?Nedir? içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kolanın İçindekiler/Coca Cola İçindekiler için 6 cevap

  1. benimde bu konuda kafam karışık.kola delisi biri olarak ilk duyduğumda inanmamıştım ama televizyonda bir profesörün çıkıpta evet doğrudur dediğini duyunca içmeyi bıraktım.yaklaşık 1 senedir içmiyorum kola

  2. komançi dedi ki:

    böcek yokmu yani🙂 proteini eksik demek ! :))

  3. Tuğba dedi ki:

    Evet bununla ilgili birşeyler duymuştum sanki yani 'böcek' kullanılması ile ilgli olarak, zararlı olma konusunda ise içinde böcek falan olmasına gerek yok sonuçta asitli bir gıda bile diyemiyorum bir şey işte.

  4. Newbahar dedi ki:

    Çok ilginç…
    Demek böcük möcük yokmuş sevgili Tuana.
    Aslına bakarsan bu rapor rahatlattı içimi. Ama cola yapan bir çok markanın dışında Coca Colanın bir püf noktası, gizli bir tarifi var sanki.

    Yetkililerin ilgilenip bu raporu sunmaları güzel.

  5. Neşetuana dedi ki:

    papatyanın güncesi; raporlara göre sorun görünmüyor.Ama asitten uzak kalmayı başarabiliyorsanız ne güzel:)

    Komançi; Proteini de başka gıdalardan alalım:)

    Tuğba;evet, asitte zararlı zaten.

    Newbaharım; ben de öyle düşünüyorum tadı diğerlerinden daha güzel.Evet, rapor sunmaları ve ilgilenmeleri, tüketiciyi bilgilendirme çabaları çok güzel.

  6. Anıl ÖZER dedi ki:

    Her türlü içerimmm😀

Bir Cevap Yazın

