Çocukluğumuzun Sarellesi

Sarelle sagra’nın ürettiği erimiş çikolata.

Çoğu zaman sarella diye okunan en güzel kahvaltıdır. el malı nutella yurdum malı sarellenin yanından bile geçemez.nutellada kötü bir yağ tadı vardır ama sarellenin yumuşacık tadı vardır.öyle market bakkal raflarında günlerce beklemez,bizzat sagra speciallerde musluklardan sıcacık akar kaplara doldurulur ve fırından yeni çıkan sıcacık beyaz ekmeğe sürülerek sıcacık çayla tadına varılır.hangi şehirde olursanız olun herkes sarellaya kavuşur ufacık ücra bir köyde bile. yurdum malının güzelliği budur. dedem de yerdi, amcam da yerdi ben de yerim torunlarım da yiyecek…”

Yukarıdaki yazıyı İtü sözlükte okudum çok hoşuma gitti.Tam da düşüncelerimi belirtmişler.

Çocukken evimize yakın bir yerde Sagra special mağazası vardı.Çikolatalar ve fındık ezmeleri yapılırken taze taze kokusu gelirdi.Hiç unutmam annem elime cam bir kavanoz verir,taze fındık ezmesi ve çikolata almaya giderdim.Görevli,çikolata ve fındık ezmesini cam kavanoza doldururken,yeni yapılmış fındık ezmesinden ikram ederlerdi,o tadı yıllardır hiçbiryerde bulamıyorum.Eskiden sarelleyi evde kendim yapar hazır ürünleri hiç almazdım.Çikolataya en çok bayanların düşkün olduğu bilinen bir gerçek.Kaşıklarız tatlı ne varsa :)Hal böyleyken iş güç derken sarellle yapmak için,günlük hayatta çok fazla vaktim kalmamaya başladı.Deneme amacı ile dün küçük cam bir kavanoz sarelle aldım.Sıcak taş ekmeğine sürünce çocukluğuma götürdü beni sanki..Çok sevdim sarelleyi.Sanırım artık evde kendi sarellemi yapmama gerek kalmayacak.Ekmeğinize Sarelleyi sürmeden önce,bir kaba sıcak su doldurup cam sarelle kavanozunu içine koyarsanız,yada soba,kalolifer üzerine kovarsanız sarelle hafif eridiği zaman tadı daha leziz oluyor.
 
Sarelle, gelip giden tatlı krizleri için evde bulunması gereken güzel bir çözüm..

 

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Tatlı Tarifleri, Yeme İçme içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Çocukluğumuzun Sarellesi için 1 cevap

  1. ChunLi Beauty dedi ki:

    off cocukken bir hevesle sagraya gider doldurturtuk sarellemizi🙂 ne cok severdik yemeye doyamazdık🙂

Bir Cevap Yazın

