Tavuk Altın mı Yumurtlarmış?

Çocukluğumuzdan beri bizlere anlatılan “Altın Yumurtlayan Tavuk”masalını hepimiz biliriz;

“Bir köylünün kümesinde hiç tavuk kalmamış.Köylü,pazardan bir tavuk almış.Kümeste beslemeye başlamış.Aradanbir kaç gün geçmiş.Merak edip kümese gitmiş.Tavuk yumurtlamış mı diye bakmış.O da ne?Gözlerine inanamamış.Şaşkınlıktan donup kalmış.

Tavuk,bir altın yumurta yumurtlamıştı.Köylü çok sevinmişti.Ertesi gün kümeste,bir altın yumurta daha buldu.
Günler geçip gidiyordu.Köylü,kümesten her günbir altın yumurta alıyordu.Fakat çok sabırsızdı.Bir anda hepsine sahip olmak istiyordu.Tavuğun içindeki yumurtaları hemen çıkarmayı düşündü.Tavuğu kesti.Fakat tavuktan hiç altın yumurta çıkmadı.
Adama, aç gözlüğü altın yumurtaları kaybettirdi.Dövünüp durdu.Son pişmanlık fayda etmedi. “
Şimdi bu hikaye ne alaka?;Canım acayip derecede tavuk kızartması istedi,şöyle mangalda çevirmesi de iyi olur hani.Kasaba kadar şu soğukta yürüdüm,1 adet piliç aldım.Minicik birşey 15 TL ödedim.Kasaba söylendim,kendime söylendim içten içe “Yerabbim şu kuş gribi zamanları 5 TL ye tavuk alırdım,Koli yumurta 3 tl idi.Kuş giribi modası kalkınca yine ete zam geldi.Hadi bizler alabiliyoruz da bu ülkede asgari ücretle geçinmek zorunda olan milyonlarca insan var onlar ne yapacaklar?Şöyle bir hesap yaparsak Ekmek 750 kuruştan 50 kuruşa düşmüş.Asgari ücret 580 diyelim ;ee adam akşam evine ekmek alsa,bir de bol çocukluysa 1 ayda zaten 100 TL sadece ekmeğe gider.Matematiğim zayıf yormayayım kendimi.1 ayakkabının 50 tl den satıldığı bir yerde asgari ücret ile geçinmeye çalışanlara helal olsun diyorum ama herşeylerinden de kısarak çok kıt imkanlarla yaşadıklarını biliyorum…Üzülüyorum..

Biten  (2009)yılın modası da domuz gribi oldu.Adı domuz gribi ama o hayvancıklarla çok alakalı bir hastalık mı acaba kimse çıkıpta net bir bilgi vermiyor.Vermekten de kaçınıyorlar.Ama artık sebze ve meyvelerde gdo,hormon vs gibi katkılar olunca hastalıkların çoğalması da tabii bir hale geliyor.Siz yine de tebdir olarak bol miktarda c vitamini alın,Sarılma,öpüşme durumlarından sağlığınız için kaçının.Özellikle ortak kullanım alanlarındaki kapı kollarına mecbur kalmadıkça dokunmamaya özen gösterin.Sevdiğiniz insanları ve kendinizi virüslerden koruyun.


About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Bunlara Güldüm-Geçtim, Günlük, Mizah içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

