Emek Hırsızlığı Yapanlara ;Taklitler Her Zaman Aslını Yaşatır

Bir işi iyi yapınca benzerlerinin/taklitlerinin çıkması olağan bir durum oluyor. Benzerlik her zaman tasarımı kopyalamak, yukarıdaki örnekte olduğu gibi bir logoda bir harf değişikliği yapıp, satın alacak kişinin dikkatsizliğinden faydalanmak anlamında olmuyor, fikirler de kopyalanıyor.

Etik ve ahlaki açıdan düşünürsek başkalarına ait olanları sanal dünyadan bile olsa almak çalmaktır.Yani hırsızlıktır!..Gelişen teknoloji ve internet’in yayılımına bağlı olarak kişisel web siteleri gün geçtikçe artmakta.Ben de dijital bir günlük tutmak amacı ile;özel anılarımı,yemek tariflerimi,günlüğümü kısacası hayatımda özel olan herşeyi bloguma aktarıyorum.Blogumun takip edilmesi,olumlu yada olumsuz eleştirilerle izleyicilerimin bana yorumlarını bildirmesi beni mutlu ediyor.

Yukarıda da belirttiğim gibi bir işi iyi yapınca emeğinizi çalan insanlarda muhakkak biryerlerden çıkıyor.Bugün tesadüfen farkettim ki,blog sitemde yayınladığım özel bilgilerim,anılarım ve özel tariflerim başka sitelerde iznim olmadan yayınlanmış.En azından iznim alınabilirdi veya alıntı yapılan site adı belirtilebilirdi.Başkalarının emeğini çalarak kazandığınız ne olursa olsun size geri dönüşü hiçbir şekilde iyi olmayacaktır.

Simyacı romanının ünlü yazarı Paulo Coelho’nunTaklitler aslını yaşatır” sözüne katılıyorum.Ama kimsenin emek hırsızlığı yapmaya hakkı yok.Ancak hayatta kendine bir yer edinememiş,kendini kanıtlayamamış,başarısız insanlar başkalarının emeğini çalma yoluna başvururlar..





About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Bugünkü Haberler, Hayat, İtirazım Var Hakim Bey içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Emek Hırsızlığı Yapanlara ;Taklitler Her Zaman Aslını Yaşatır için 2 cevap

  1. Mehmed dedi ki:

    http://www.nesetuana.com/2009/12/emek-hrszlg-yapanlara-taklitler-her.html

    yorumunuzu değiştirerek bir oyun forumunda yayınlayabilirmiyim ?
    tabi üzerinde sizin kişisel verilerinizi silerek.Ama şunuda belirtmemde fayda var site linki vermek forumdan ban sebebi😦 cevabınızı bekliyorum..

  2. Neşetuana dedi ki:

    Mehmed; isim de verseniz yeterli olurdu, ama o şekilde de banlanacaksanız yayınlayabilirsiniz tabii.

Bir Cevap Yazın

