Bugünkü Dersimiz Ispanaklı Krep :)

   Bugün malumunuz pazar ve ben evdeydim.Her zaman ki gibi sabah ezanı ile birlikte ayaktaydım.Sabah kahvaltısında ne yiyelim derken aklıma birden krep geldi :)Malzemeleri hazırladım.Birden aklıma bir cinlik geldi.Bizim evde ıspanağı kolay kolay kimseye yediremiyoruz.Annem bundan çok şikayetçi.Pazardan aldığımız Ispanakları anneciğim bir güzel yıkayarak dolaba yerleştirmiş.Onları çıkardım bir güzel rondodan geçirdim eee krebi biraz renklerndirmek lazım ki herkesin iştahı açılsın değil mi🙂 Nefis bir ıspanaklı krep yaptım.Güzel Annemin yaptığı vişne reçeli ile servise sunduk.

   Laf aramızda Doyana kadar anneciğim hariç hiçkimse krebin içinde ıspanak olduğunu anlamadı,yada ne dersiniz anladılar da lezzetinden anlamamazlıktan mı geldiler🙂
Hoş babam doymaya yakın “Kızım bunun içine gıda boyası mı kattın” diye gülümseyerek sordu ama yok yok kesin anlamıştı :)ŞAka bir yana eğer sizin evinizde de vitamin deposu “Ispanak”düşmanları varsa böyle güzel ve farklı uygulamalarla ıspanağı sevdirebilirsiniz.🙂

   Hımm sormayacakmısınız;Ispanağın faydaları nelermiş?Kimler yemeli,kimler yememeli?
Çizgi film kahramı Temel Reis neden ıspanak yediği zaman güçlenirmiş?
Açıklamalarını da okuyalım ve bilelim ki,sevdiğimiz insanların sağlığı için bu gıdadan tüketmelerini sağlayalım.Faydasını bilerek yaptığımız herşey bize her daim başarı getirir..

   Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD), tüketimde ıspanak salatası başı çekiyor. Demir yönünden zengin, koyu yeşil yapraklı ve güzel tadı olan ıspanak, diğer yapraklı sebzelere nazaran daha çok protein içeriyor. Salatada yenilen çiğ ıspanak, harika bir lif kaynağı. Ispanak suyu, bol C vitamini ile soğuk algınlıklarına karşı dayanıklılık veriyor ve hemoroid rahatsızlığına iyi geliyor.







   Ispanak, provitamin A, C vitaminleri, demir ve çeşitli enzimlerce çok zengin olup, bu maddeler, insanda bol kan yapıyor. Ispanak ayrıca, kemiklerin ve dişlerin sağlamlığını temin ediyor. Ispanak suyu, kalp adalelerini de kuvvetlendiriyor. Özel enzimi ile pekliği giderip bağırsak zehirlenmesini önlüyor. Kalp rahatsızlığı olanlara, haftada 1-2 fincan taze sıkılmış ıspanak suyu içmeleri öneriliyor.






   Uzmanlar, ıspanağın, karaciğeri, lenf bezlerini, kan dolaşımını uyardığını belirterek, hamilelere, ‘kanlı-canlı bir bebeğe sahip olmaları için’ bol ıspanak yemelerini tavsiye ediyor






   BESİN DEĞERLERİ






   100 gr. taze sebze ıspanağın içerdiği besin değerleri şunlardır: 25 kalori; 3 gr. protein; 3,6 gr. karbonhidrat; 0 kolesterol; 0,3 gr. yağ; 2.1 gr. lif; 38 mgr. fosfor; 170 mgr. kalsiyum; 2.2 mgr. demir: 50 mgr. sodyum; 500 mgr. potasyum: 8.100 IU A vitamini: 0,07 mgr. B l vitamini; 0,14 mgr. B2 vitamini; 0.5 mgr. B3 vitamini: 150 mcgr. folik asit; 28 mgr. C vitamini ve 1,7 mgr. E vitamini.






   SAĞLIĞIMIZA YARARLARI






   Yukardaki değerler dikkatlice incelendiğinde ıspanağın insanlar için ne denli önemli ve mükemmel bir besin kaynağı olduğu ortaya çıkar. Bunun yanı sıra;






o Ispanak, bedenin kansere yakalanma rizikosunu azaltır: Yapılan araştırmalar ıspanağı bolca tüketen kişilerde deri, akciğer, prostat ve idrar torbası (mesane) kanserlerine yakalanma oranlarının çok düşük olduğunu göstermiştir.






o Ispanak, yüksek oranda A, C ve E vitamini gibi antioksidan maddeleri içerdiğinden, kişilerin kalp krizi geçirme, felç olma ve katarakt illetine yakalanma tehlikesini de azaltmaktadır.






o Ispanak, ‘Yaşlılık Körlüğü’ de denilen Makula dejeneresansına iyi gelmektedir: Ispanağı bolca tüketen kişilerde, sonu körlükle noktalanan bu tür görme bozukluğu hastalığının en aza indirgendiği saptanmıştır. Son zamanlarda ıspanağın proteiniyle l voltluk bir elektrik akımı üretilmekte ve bununla gözlere canlılık kazandırılmaktadır. Bu konuda fareler üzerinde deneylere başlanmıştır. Olumlu sonuçların insanlar için de bir umut kaynağı oluşturması en büyük dileğimizdir.






o Potasyum yönünden çok zengin olan ıspanak, yüksek tansiyonu düşürmektedir.






o Demir yönünden de zengin olan ıspanağın yüksek oranda oksalat içermesi demir alımını engeller gibi görünürse de, yapılan araştırmalar iki günde bir ıspanak yiyenlerde demir oranının başlangıçta biraz düştüğünü, ancak altı haftadan sonra yükselen düzeylere ulaştığını göstermiştir.






o Yüksek oranda folik asit içeren ıspanak, gebe kadınların spina bifida (omurganın bir yanının açık olması) hastalığıyla sakat çocuklar doğurma rizikosunu en aza indirir.






o Ispanak, zengin oranlı lifiyle peklik (kabızlık) çekenlere iyi gelmektedir.






o Ayrıca ıspanağın, idrarı artırıcı, müshil, tonik (bedeni güçlendirici) ve yatıştırıcı etkileri de bulunmaktadır.






   Bu denli çok dirimsel önemi bulunduğu halde yüksek oranda oksalat içermesi nedeniyle ıspanağın her gün değil, haftada iki kez yenilmesi yararlı olur. Taze olmayan ıspanakları yemektense, dondurulmuş ıspanakların tüketilmesi daha iyidir. Ancak, teneke kutularda saklanan ıspanak, folik asidini yitirmektedir.






Dikkat: Gut hastalığı, safra ve böbrek taşı rahatsızlıkları çekenler yüksek oranda oksalat içeren ıspanağı yememelidir.


! Unutmadan “Ispanaklı Krep”tarifini de veriyorum.Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Ben reçel ve peynirli olarak yaptım siz de isteğinize göre yapabilirsiniz.Afiyet şeker olsun. :)Yaparken krebin içine sevginizi de eklemeyi unutmayın sakın🙂

YAPILIŞI:








 Krep hamuru için; 2 Adet yumurta, 1 çay bardağı sıvıyağ, 3 çay bardağı süt, 6 çorba kaşığı un ve tuz karıştırılır. 8-10 yaprak ıspanak yaprağı robottan geçirilip karışıma ilave edilir. Yapışmaz yüzeyli bir tavaya krep hamurlarından küçük birer kepçe döküp önlü arkalı pişirilir. Kreplerin üzerine iyice ezilmiş beyaz peynir sürülüp rulo şeklinde katlanır. Üzerlerine susam dökülüp halka biçiminde kesilir.

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Kahvaltı, Pasta tarifleri içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s