Evde Mantar Yetiştirme

  Evde mantar yetiştirebilmek için, bir kaç gündür kütüphaneler de dahil mantar ile ilgili bütün yazılı kaynakların bulunduğu kitapları okudum, araştırdım. Mesire alanında ve eve yakın dağlarda mantarların yetiştiğini görmüştüm, tabii bunların zehirli olup olmadığını bilmek gerek.

Araştırırken bir sitede tam da bana uygun çılgın bir mantar yetiştirme örneğini buldum. :)

1

Site sahibi, plastik bir poşet içerisine talaş ve samanı karıştırarak, satın aldığı mantar köklerini toprağa eker gibi bu karışıma ekmiş. kökleri talaş ve saman içerisine ektikten sonra kaynar su ile sulama yaparak poşetlerin ağzını sıkıca bağlamış. Ve poşetin dışarısından ektiği köklerin sayısı kadar küçük delikler açmış. Karanlık ve nemli bir odada 3 gün beklettikten sonra ekilen kökler fotoğraftaki büyüklüğe ulaşmış.

2

Fotoğrafların Kaynağı

Benim gözlemlerime gelince; mantar serin ve nemli ortamları seven bir bitki. Poşet içerisinde gelişimini göstermesi tabiiki güzel, talaş ve saman içerisindeki vitaminler, nemli ortam gelişimini hızlandırmış. Ama poşet içerisinde bitki büyütmek ne kadar sağlıklı derseniz, en sağlıklı bitki toprakta yetişendir. Küçük bir saksıda da sera yöntemi uygulanarak mantar yetiştirilebilir, eğer mantar köklerini bulabilirsem ben de deneyeceğim. Gelişmeleri paylaşırım.

Evde Mantar Yetiştirme, Evde Mantar Nasıl yetiştirilir?, Evde Mantar Yetiştiriciliği, Evde Mantar Üretimi Nasıl Yapılır?, Evde Mantar Yetiştirmek İstiyorum, Evde Mantar Üretmek, Mantar Yetiştiriciliği

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Benim Bahçem, Beğendim Paylaştım, Bitkiler, Denemek Lazım, Nasıl Yapılır?Nedir?, İlginç Bilgiler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Evde Mantar Yetiştirme için 1 cevap

  1. YETENEK-SİZİN dedi ki:

    Aslında güzel bir yöntem fakat son dediklerinede harifyen katılıyorum

Bir Cevap Yazın

