Sebze Kurutması Nasıl Yapılır?



Biber, Patlıcan, Kabak, Bamya, Kayısı, İncir, Fasülye,  Maydonoz, Nane, Kekik, Dereotu, Isırgan gibi gıdaların  tazeleri, kış aylarında  zor bulundukları- ya da tazeleri bulunamadıkları  için yazdan kurutmasını yapmak kışa hazırlık olarak rahat bir yöntem. Ne yazık ki Antalya’da sebze kurutması yapılmıyor. Birkaç defa biber kurutmasını yapmayı denemiş olmama rağmen sürekli biberlerin küflendiğini gördüm. Çünkü yaz aylarınla burada inanılmaz nemli ve sıcak bir hava var.

En güzel kurutma,  kar yağan bölgelerde yapılır.
Kurutmaları farklı şekillerde yapanlar var. Örneğin bazı bölgelerde patlıcanın içi oyulmadan kurutuluyor. Biz kurutmadan önce patlıcanların içini oyarak, dolmalık hale getiriyoruz.

Kurutmaların püf noktaları;

Dolmalık ve acı biber

Sap ve tohum kısmını çıkarıp pamuklu ipe dizelim. Güneşli ve özellikle rüzgarlı yere (sineklerden korumak için) asalım. (iki ağaç arasına çamaşır ipi gerip biber iplerini buraya bağlıyorum) Sabah çiğine maruz bırakmamak için gece içeriye alalım. Bulunduğunuz bölgeye göre, kurutma gün sayısını azaltabilir ya da çoğaltabilirsiniz.

Bamya

Pamuklu ipi hazırlayalım. Kafa kısımlarını soyup, büyüklüklerine göre ipe dizelim. İpe dizme işlemi tamamlandıktan sonra güneşte kurumaya alalım.

Maydonoz, Nane, Kekik, Dereotu, Isırgan

Evin içinde nemi, ışığı az, sıcaklığı fazla olan odada kurutabilirsiniz. Renk kararması yaptığından güneşte veya cam önünde kurutulmamalı.

Bezelye

Evin içinde, pamuklu bir kumaş üzerinde ara sıra karıştırarak kurutabilirsiniz.

Bunları Biliyor muydunuz? ; Türkiyede en iyi sebze kurutması Batman, Nazilli ve Mardin’ de yapılmaktadır.

sebze kurutma nasıl yapılır?, Biber Kurutma Nasıl yapılır?, Patlıcan kurutma nasıl yapılır?, İncir kurutma nasıl yapıır?,

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Arada Sırada Yemeli, Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Beğendim Paylaştım, Denemek Lazım, Nasıl Yapılır?Nedir?, Yeme İçme içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Sebze Kurutması Nasıl Yapılır? için 1 cevap

  1. EKSİS dedi ki:

    VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER. SEBZE KURUTMA HAKKINDA SİTEMİZDEN DE BİLGİ ALABİLİRSİNİZ. http://www.kurutma.net

Bir Cevap Yazın

