İki Nokta Üst Üste Nerelerde Kullanılır?

Bloga yazı girerken, zaman zaman noktalama işaretlerinde ve kelimelerde hata yapabiliyor, yanlış kullanabiliyorum. Noktalama işaretlerinin nerelerde kullanıldığını tekrar etmekte fayda var.

İki nokta üst üste bir noktalama işaretidir. Yaygın biçimde “iki nokta üst üste” şeklinde,  yanlış bir kullanımı vardır.

1- Kendisinden sonra örnek verilecek cümlenin sonunda kullanılır.

Yeni harfler alındıktan sonra eski yazı ile bir tek kelime bile yazmayan iki kişi görmüşümdür: Atatürk ve İnönü! (Falih Rıfkı Atay)

2- Kendisinden sonra açıklama yapılacak cümlelerin sonunda kullanılır.
Virgül nedir?
Virgül: Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime ve kelime gruplarının arasına konur.

3- Ses biliminde uzun ünlüyü göstermek için kullanılır.
a:ile, ka:til.
 
4-Edebî eserlerdeki karşılıklı konuşmalarda, konuşan kişinin adından sonra kullanılır:
Bilge Kağan: Türklerim, işitin!

5-Genel Ağ adreslerinde kullanılır:
http://www.nesetuana.com/

6- Matematikte bölme işareti olarak kullanılır:
100:2=50

Neşe Tuana

About yazdikcayasiyorum

yazdıkça yaşıyorum
Bu yazı Araştırdım Öğrendim, Ben Bugün Bunu Öğrendim, Edebiyat, Nasıl Yapılır?Nedir? içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

